News
Swipe to the left

Tijd om er terug in te vliegen...

7 augustus 2018

Ook al zijn we zelf grote fan van de zomer en hebben we zeker genoten van de lazy pool days, we zijn toch ook wel blij dat de temperatuur ons terug toelaat actiever bezig te zijn. Tijd dus om er terug in te vliegen. En aangezien het nog steeds best wel warm zal zijn willen we de voordelen van een smoothie als post workout even overlopen. Want, smoothies zijn niet alleen heel erg verfrissend, maar zitten ook boordevol vitaminen, voedingsstoffen en antioxidanten die perfect zijn voor na een stevige workout.


Let's go...

Cucumber Blast


Een nieuwe smaak sinds enkele weken. Super verfrissend door de komkommer en de appel, en boordevol voedingsstoffen.




Kool is een groente met veel vitamine C, chlorofyl en oplosbare vezels en bevat meerdere voedingsstoffen met krachtige eigenschappen tegen kanker (diindolylmethaan, sulforafaan en selenium). Koolgroenten helpen ook het homocysteïnegehalte te verlagen, zodat ze het risico op hart- en vaatziekten verlagen.

Appels bevatten een aanzienlijke hoeveelheid vitamine A en C. Appelsap spoelt de nieren en lever en bevat weinig calorieën.


Komkommers bevatten natuurlijke zouten, enzymen en vitamines die essentieel zijn voor celgroei en reparatie. Het hoge gehalte aan mineralen in de schil maakt het een bron voor een frisse, krachtige antioxidant. De alkaliteit van komkommer is ook een positief kenmerk, en vanwege de waterbasis is de komkommer ook een topkeuze als diureticum wat de vochtafvoer bevordert.


Crazy Ginger Summer Edition


Een variant op onze vertrouwde crazy ginger speciaal voor de zomer.



Wortels zijn de rijkste plantaardige bron van vitamine A en een goede bron van kalium, appels bevatten antioxidanten die helpen om 'goede' cholesterolwaarden in het bloed te beschermen en gember vermindert dan weer misselijkheid, pijn en ontsteking en zorgt voor verlichting van het maagzuur.

Papaya is rijk aan antioxidanten zoals bèta-caroteen en lycopeen. Deze vrije radicalen quenchers werken om de oxidatie van cholesterol in je cardiovasculaire systeem te voorkomen. Citroen heeft verschillende gezondheidsvoordelen. Het bevat flavonoïden die anti-kanker en antioxiderende eigenschappen hebben. Bovendien zijn citroenen gunstig voor de spijsvertering en zijn ze een rijke bron van vitamine C. Mango bevat dan weer een significante hoeveelheid folaat, vitamine A en vitamine C.


Om alle voordelen en voedingsstoffen van al onze smoothies hier te gaan overlopen is niet de bedoeling maar you get the idea denk ik...


Gezonde groetjes,

Kevin, Kelly & Nina