News
Swipe to the left

Wanneer drink je nu het best een smoothie…

15 januari 2019

Wat is nu eigenlijk het beste moment om een smoothie te drinken?



Welnu, een goede vraag verdient een evengoed en duidelijk antwoord, en in dit geval is dit simpelweg ... ALTIJD!


De echte vraag is niet wat de beste tijd is, maar eerder wat de beste ingrediënten zijn voor het moment van de dag.

Eerlijk waar, er is niet echt een slecht moment om een smoothie te drinken eens je door hebt dat dit een gezonde manier is om die cravings in te tomen en te genieten van een heerlijk tussendoortje dat echt voedzaam is. Maar zoals je waarschijnlijk wel weet, kan een smoothie een vrij breed scala aan ingrediënten bevatten ... met recepten variërend van lichte en wel gebalanceerde fruitige melanges, tot donker bruine, elk-supplement-bekend-op-de markt-bevattende brouwsels (hebben we allemaal al wel eens meegemaakt). Dus de echte vraag is niet wat is het beste moment van de dag, maar eerder wat de beste ingrediënten zijn voor het moment van de dag.

Laten we even bekijken hoe je op elk moment van de dag het meeste voordeel uit je recept kan halen.


Voor / na je workout:

Een van de meest voorkomende momenten om van een smoothie te genieten is vóór of na het sporten. De meeste mensen hebben een natuurlijke voorkeur, de ene ervoor, de andere erna - er is geen "betere" tijd. Ongeacht wanneer je je smoothie drinkt, als je je work-out wilt vervolledigen met een mix van groente, fruit en eventueel superfoods, is een smoothie een perfecte keuze. Ga voor een mix van fruit en groenten met veel natuurlijke vetten zoals avocado en bladgroenten om sneller te recupereren. Of eentje met onder andere gember en citroen als extra boost tegen ontstekingen.

Tip: Probeer onze Green Dream of Minty Mojito eens met avocado en bladgroenten, of onze Crazy Ginger met gember en citroen. Super workout smoothies. En ga voor die extra boost door een schep biologisch bijenpollenpoeder toe te voegen, 100 biologisch en puur natuur boordevol eiwitten en vezels.


In de ochtend:

’s Ochtends is de perfecte tijd voor smoothies met hogere koolhydraten, omdat ze fungeren als snelle energie voor het lichaam die je de ganse dag kan verbranden. Dat gezegd zijnde helpt het toevoegen van een beetje eiwit en gezonde vetten altijd goed om die energie iets beter te verdelen en langduriger te behouden. Daarom kan je best opteren om smoothies te maken die grotendeels fruit bevatten, met een schep proteïnepoeder, wat noten of zaden, of een aantal scheppen antioxidantenrijke acai. Of voeg een portie gojibessen toe, bekend om hun hersenactiviteit, om je te helpen de dag op het goede spoor te beginnen.

Tip: DE manier om de dag te beginnen, blend onze Tropical Twist met sojamelk (met vanillesmaak) met 2 a 3 schappen havermout, werk af met ons gevriesdroogd Acaipoeder en je bent klaar om erin te vliegen.


Als lunch:

Sommigen van ons gebruiken smoothies als een gezonde maaltijdvervanger - een die minder calorieën bevat en toch veel meer voedingsstoffen bevat dan veel traditionele maaltijden. Een smoothie-maaltijd is een fantastische manier om energie op te doen! Lunchtijd is een goed moment om groene smoothies te maken - smoothies die bijzonder evenwichtig zijn in termen van macro- en micronutriënten. Een handvol babyspinazie, brocoli of zelfs een beetje "sterkere" groene boerenkool kunnen eenvoudig in de blender worden gebelnd. Het gebruik van andere ingrediënten met complexe koolhydraten (vezelrijk voedsel), gezonde vetten en sommige eiwitten zorgen voor langdurige verzadiging. Voorbeelden van goede extra ingrediënten zijn hennepzaden (gezonde vetten, mineralen en eiwitten) en koolhydraten met een lage glycemie, zoals zoete moerbeien.

Tip: Eentje om te proberen: Green Machine.


Als een snack/tussendoortje:

Of het nu halverwege de ochtend of in de namiddag is, toegeven aan je drang om iets te eten met een smoothie is altijd een slimme zet. Smoothies bevatten minder calorieën (tussen 200-300 calorieën) en zijn daarom dus ideaal, en omdat een tekort aan mineralen en aminozuren de bron is van “zin hebben in”, is het een goed moment om hier rekening mee te houden. Romige smoothies gemaakt met noten of zaden (zoals walnoten en chia) zijn uitstekend qua textuur en verzadiging, en het klein beetje zoetigheid van fruit houdt de serotoninespiegel (je goede humeur!) onder controle.

Tip: Probeer onze Make love Not war eens met een handvol noten en een schep biologisch chlorella poeder.


Als dessert:

Ik ken genoeg mensen die op smoothies terugvallen om hun zoetekauwen op een guild free manier onder controle te houden. Smoothies kunnen op smaak worden gebracht zodat ze proeven als de meest decadente lekkernijen, van chocola tot koekjesdeeg. En toch zijn ze samengesteld uit gezond voedsel. En stop hier niet bij een eenvoudige bevroren fruitmix! Voeg cacaopoeder toe voor een heerlijke chocoladesmaak, cashewnoten voor ijsachtige melanges, of een paar schijfjes dragonfruit voor een exotische, tropische twist!

Desserttip: Onze Strawberry Split!


Dus je ziet, als ontbijt, lunch, tussendoortje of zelfs als dessert, er is een smoothie voor elke gelegenheid/moment van de dag...


Laat ons zeker eten wanneer jij jouw smoothie het liefst drinkt!


Gezonde groetjes Kevin, Kelly & Nina.